Salı, Nisan 11, 2006

Nefis ekmek karışımları


Bu sene henüz parka fotograf çekmeye gidemedim. Ama bu fotograf tam da geçen sene bugün çekilmiş. Arşivimi karıştırırken gördüm. Her taraf baharın renkleriyle doldu !!!
Biz de ise yaklaşan doğumgününün heyecanı var:) Ne de olsa ilkler hep önemlidir diye düşünüp, Neva pek anlamasa da yine de biz birşeyler planlıyoruz. Gelen misafirlere süprizimiz de olacak :) Bakalım vakit yaklaştıkça bizi de bir heyecan kapladı ki sormayın :)
Pazar günü için kahvaltıya birşeyler yapmak istedim. Uzuuun zaman önce hatta ilk gördüğümde aldığım Söke Unun ekmek karışımları bir köşede duruyordu. Son zamanlarda çok yorulduğum için ve zamanımda olmadığından yeni tarif pek deneyememiştim. Ama cumartesi akşamı hadi artık tembelliği bırak deyip kendime, mutfağa girdim. Ekmek yapmayı uzun zamandır istiyordum. Hatta yine ilk duyduğumda almaya karar verdiğim ekmek makinası için uzun araştırmalarda yapmıştım. Ancak sonra makina çok büyük, çokta yer kaplıyor diye vazgeçtim. Üstelik pekçok yorumda ekmeği elde şekillendirmenin daha keyifli olduğu ve daha güzel olduğundan bahsediliyordu.Böylece ben de merakla ilk ekmeğimi mayaladım. Akşam yatana kadar da ekmek hazırdı. Ben karışımı hazırlayıp baton kek kalıbında ekmeğimi pişirdim. Karışımla yapmak başlangıç için çok pratik oldu. Tarif kutunun arkasında var. Sonuç ise nefis !! Keten tohumlu, ayçekirdekli, mısır unlu, tam buğday unlu, yulaf, çavdardan oluşan ' 7 tahıllı karışımı ' kullandım. Pazar günü kahvaltımıza eşlik etti. Sonraki günlerde işe gelirken, yanında peynirimizle çok güzel oldu. Oldukça doyurucu bir o kadarda lezzetli. Üstelik çok pratik ! Mutlaka siz de deneyin. Hem de ilk pazar kahvaltısı için :)

Hiç yorum yok: