Salı, Ocak 13, 2009

Elişi


Neva' nın en hoşuna giden şeylerden biri de suluboya resim yapmak.
Oyuncak fincanlarından birine su doldurur, sonra keyifle başlar boyamaya.
Çoğu zaman renkleri birbirine karıştırır.
Kağıdı fazla sular.
Akan sular alttaki örtüye geçer.
İstediği gibi birşey çizemezse bize söyler, hadi siz çizin der.
Ama tüm bunları hiç sıkılmadan yapar.
Kıyafetlerinin kolları boya içinde kalır.
Küçük parmakları sudan buruş buruş olur.
Nezaman ki yaptığı resim istediği gibi olur o zaman götürür kaloriferin üzerine koyar , ki yaptığı resim kurusun.
Sonra onu dolap kapağına asar, sergilemeye başlar.
Evde uzun zamandır aldığımız ve benim sıkıldığımız bir gün çıkarırım dediğim elişi kağıtları vardı.
Bir pazar günü çıkardım ortaya.
Hava da soğuk ve kasvetliydi.
Hani insanın içerde olmak istediği günlerden.
Kağıtları örtünün üzerine serdim.
Neva sevinçten '' inanaaamıyorum annneee '' diyerek çok mutlu oldu.
Ortaya bir de yapıştırıcı çıkınca deymeyin keyfine.
Tüm kağıtları kendi yapıştırdı.
Özenle yapıştırıcıyı sürdü, renkleri kendisi seçti.
Ben sadece kağıtları kestim.
Balıkları kendisi yerleştirdi, dalgaları özenle yaptı.
Çok keyifli bir çalışma oldu bizim için.
Yaptıklarımızı hemen sergilemek üzere bu kez buzdolabının üzerine yapıştırdık.
Şimdi girince hemen gözüme çarpıyor, renk renk kağıtlarla yapılmış çalışma.
Her gördüğüm de Neva ' nın yaparken yaşadığı keyif gözümün önüne geliyor.
Bir de kızımın ne kadar da çabuk büyüdüğü !

6 yorum:

Adsız dedi ki...

neva nasıl tatlı güzel bir kız.

neva'li gunler dedi ki...

Çok teşekkür ederiz:)

Adsız dedi ki...

merhaba,
evet neva gerçekten de çok tatlı
benimde 8 aylık bir kızım var
bloğunuza diş buğdayı konusunu araştırırken rastladım
siz,çok güzel bir diş hediği hazırlamışsınız
ama diş hediği için tam tarifi göremedim
kızım yeni diş çıkardı ve bu hafta diş hediği olayını yapmak istiyorum ama nasıl yapıcam bilemedim
bana tarif konusunda yardımcı olur musunuz? nasıl buğday alınmalı,ne kadar, ne kadar haşlanmalı, şekerli mi olmalı
cevap verirseniz çok sevinirim
teşekkürler
çiğdem

neva'li gunler dedi ki...

Çiğdem hanım,
buğdayı baharatçılarda bulabilirsiniz, hedik ya da diş buğdayı için derseniz verirler. Ben gözkararı buğdayı iyice ayıklayıp bir gece suda beklettim.Üzerini geçecek kadar su ile kaynamaya bıraktık. Kontrol ederek pişene kadar su ekleyin. Suyu iyice çekince sıcak servis yapabilirsiniz. Buğdaya haşlanmış nohut ya da fasülyede eklenebilir. Üzerine ceviz,nar taneleri konabilir. Süslemesi size kalmış. İçine şeker koymadık. 1 kilo kadar almıştık,yarısından daha azı ile koca bir tencere çıkmıştı. Miktarı size bağlı yani. Yeni dişiniz hayırlı olsun, kızınızın inci gibi dişleri ve güzel bir hayatı olsun, sevgiler

Mehtap dedi ki...

Canım, daha önce takip listemdeyken uzun bir ara bloğunda durgunluk olduğundan uğruyamamıştım.Şimdi tesadüfen serap'ın bloğundaki kitap hediyeleşmesi listesinde bloğunu görünce oradaki linkten bloğuna ulaştım.Tekrar takibindeyim.Bloğumdan da takip listeme link veriyorum.Bundan böyle daha sık ziyaret edeceğim.sevgiler canım.Kızını ve seni çok öpüyorum.

Mehtap dedi ki...

Bu arada çok güzel bir çalışma olmuş.Ellerinize sağlık.Çocuklar bu tür etkinlikler yapılınca çok mutlu oluyor.Ben de bazen yapıyorum ama daha sık yapmak ve de alışkanlık haline getirmek daha doğru olur aslında.