Çarşamba, Şubat 01, 2006

Bol güneşli günlere !


Bugün 1 Şubat !! Yavaş yavaş kış günlerini geride bırakıp baharın güneşli günlerine doğru yaklaşıyoruz :) Şimdilerde karın yağışı durdu. Fakat hava öyle soğuk ki !! Ben şimdiye kadar böyle bir soğuk hatırlamıyorum. Gece ısı -20 ' lere kadar düşebiliyor. İnsan, doğrusu dışarı bile çıkmak istemiyor. Çıktığında da en kısa mesafeye zor ulaşabiliyor. Soğuk etkisiyle sabahları her yer buz oluyor. Düşe kalka zor yürüyoruz işte..
Ana caddeler açık olsa da ara sokaklar da küçük kar tepecikleri oluşmuş durumda. Kimse temizlemiyor. Yığıldıkça yığılıyor bu tepeler !
Böyle soğuk kış günlerin de insan evde olunca çayın yanına atıştırmalık bir şeyler istiyor canı. Ben de geçen hafta bu tuzlu kurabiyeleri yaptım. Ağız da dağılan, yapımı kolay kurabiyelerim oldu. Pastane yapımı tuzlu kurabiyeleri de aratmadı doğrusu. Tarifi Lezzet dergisinin kasım sayında Hatice 'nin tarifi olarak almıştım.

Malzemeler:
2 yumurta
1 çay bardağı rendelenmiş beyaz peynir
1 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri
100 gr tereyağ
1 çorba kaşığı yoğurt
1,5 çay kaşığı tuz
2,5 su bardağı un
Yarım paket kabartma tozu
4 çorba kaşığı susam
Yapılışı:
Yumurtanın sarıları, tereyağ, yoğurt ve peynirleri önce karıştırdım. Unu eleyerek tuz ve kabartma tozunu da ekleyip karışıma ilave ettim. Daha sonra merdane ile çok ince olmayacak şekilde açıp kalıplarla şekil verdim.Önce yumurta akına sonra da susamlara batırıp 175 derecede üzeri kızarana kadar pişirdim.Afiyet olsun !
Şimdi soğuklardan şikayetçiyiz. Yazın sıcaklardan. Doğrusu insanoğlu bitürlü memnun olmuyor. Ama şöyle güzel, güneşli bir güne uyanmaya kimsenin itirazı olmaz galiba :) Yakında o günler de gelecek!

Hiç yorum yok: