Perşembe, Mart 30, 2006

Sobe!


Sevgili Sardunya beni sobelemiş :) İşte benim cevaplarım...

- Çocuklarınız mı size adapte oldu size, yoksa siz mi onlara ?
Biz biraz fazla adapte olduk galiba, zira sanki Neva hayatımızda hep varmış gibi geliyor:) Tabi bunda benim sakin davranmamın hemen panik yapmamamın ( aslında yapsamda belli etmemeye çalışıyorum ) etkisi oldu sanırım. Özellikle sakin olması için yanında hep sakin olup, yumuşak bir ses tonuyla konuşuyoruz. 20 günlükten itibaren özellikle yaz bebeği olmasının da etkisiyle sürekli gezdik. Yani Neva 'nın doğumu gezme konusunda bizi pek etkilemedi :) Yazın her gün dışarı çıktık. Hatta yolda görenler ilk önce '' aaa saçları gördünüz mü '' diyor arkasından da '' nekadar küçükmüş '' diyordu :) Birgün pazarda yaşlı bir teyzeden azar bile işitmiştik :))

- Uyku, yemek, uslu durma konularında uyguladığınız yöntemler nelerdir?

Uyku: Uyku saatlerine çok özen gösterdim. Mutlaka aynı saatlerde uyutmaya çalıştım. Bir ara 3 aylıkken (sanırım sıcaklarında etkisiyle ) uykudan önce akşam üzeri bir ağlama krizi yaşanıyordu. Ne yapsak hiç fayda etmedi. Dışarı çıktık, arabayla gezdik... Neyseki 1 ayda geçti. Onun dışında genelde uykusu gelince gözlerini ovalamaya başlıyor. Şimdilerdeyse 'memme memme ' diye geziniyor. Bir de herşeye çok fazla gülüyorsa artık uykusu fazlasıyla gelmiş demektir:) Hemen yatağa gidince 5 dakikada falan dalıyor böyle zamanlarda. Müzikle uyutmayı denedik ağlama krizi yaşadığında. Ninni cdleri, klasikler... Hiçbiri kar etmedi. Nezaman ki BaBa_HaKaN '' No Doupt '' grubunun cdsini koydu o gün kurtuluşumuz oldu. Ağladığında, uykuya dalamadığında koyuyoruz cdyi hemen mayışıp yatıyor. Bazen öyle zamanlar oldu ki devamlı çalan rock müzikten benim başıma ağrılar girdi, cd yi 2 kez dinledik ama Neva yine de uyumadı. Neyse ki büyüdükçe artık birbirimizi daha iyi anlar olduk. Akşam uyku saati gelince biraz meme emiyor, sarılıp yatağa uzanıyoruz, o benim üzerimdekileri çekiştire çekiştire uykuya dalıyor :)

- Yemek: İlk 6 ay sadece anne sütü aldı. İşe 5.ayda başladığımdan 1 ay çok sıkıntı çektim. Biryandan sütümü sağıp bırakıyordum biryandan da öğlenleri gelip emziriyordum. 6 aydan sonra yavaş yavaş ek gıdalara geçtik. Hiç mama yemedi. Küçük tencerelerde günlük yemekler yaptık, taze yoğurt mayaladık.. İlk zamanlar bizde korkarak ' aman boğulmasın ' diye çekinerek versekte, zamanla o da bizde alıştık yemek meselesine. Neva gerçektende damak tadı olan bir bebek. Güzel şeyleri hemen anlayıp ağzını açıyor. Beğendiyse ' mamma mamma' diyor. Herzaman kolayca yemese de biz hiç zorlamıyoruz. Bir süre sonra tekrar deneyince kolayca alıyor. Üzerine gitmemek lazım yani !! Oyunlarla, dikkatini çekerek, konuşarak yiyiyoruz. Bir de her yediği şeyin rengini ve adını söylüyoruz. ' Kırmızı elma ' ya da ' bak kızım ıhlamur ' gibi.. Böylece bizde neye nekadar tepki verdiğini anlayıp onun damak zevkine göre çeşitler hazırlıyoruz...

-Uslu durma : Tüm bebekler gibi Neva 'nın da huysuz olduğu zamanlar oluyor. İlla tutturunca birşeyleri almak istiyor. Zararlı birşeyse dikkatini başka yöne çekiyoruz. Birde beraber bol bol kitap okuyoruz. Çok seviyor. Oyun oynamaktan çok hoşlanıyor. Genelde uslu bir bebek. Bunda bizim ona sakin ve yumuşak yaklaşmamızın, ilgili olmamızın etkisinin büyük olduğunu düşünüyorum.
Birde Neva' yı herkes çok seviyor. Adı gibi hayatımıza ' bolluk, bereket' getirdi.O da sevildiğinin farkında ve çok güzel bir sevgi ortamında büyüyor. Elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyoruz.
Kitaplarda nekadar çok bilgi olsa da çocuk yetiştirmeye dair, aslında bebek ilk doğduğu günden itibaren kendi kişiliğini ortaya koyarak isteklerini belirtiyor. O yüzden de birazda bebek yönlendiriyor sizi, bizim meleğimizde olduğu gibi:)
Başka sobelenmeyen kaldımı bilmiyorum ama bende tüm bebek sahibi anneleri sobeliyorum :) sobe !

Hiç yorum yok: