Salı, Mart 21, 2006

Bahar !


Az kaldı ağaçların çiçek açmasına. Geçen yıl bu zamanlar hamileliğimin son aylarındaydım.
Hava yine bir açıp bir kapardı. Bense günleri sayar kızımıza kavuştuğumuz anı hayal ederdim. Bu fotoğrafı geçen yıl nisanın ilk haftasında çekmiştim. Hatırlıyorum çok güzel güneşli bir gündü. Bahar tüm renkleriyle kendini göstermiş, ben fotoğraf makinamla öğle tatilinde parka gitmiştim. İçim açılmıştı renkleri görüp kokuları içime çekince. Az kaldı o günlere :)
Nedense biz ailece ( baba-anne-kız olarak bahar doğumluyuz. Nisan-mayıs ayları) baharı çok severiz.Sıcakları ise hiç sevmem.
Oysa ki bahar günlerinde hava ne sıcaktır yakarcasına ne de soğuk insanı dondururcasına. İçiniz ürperir sadece, üzerinize hafif şeyler giyer güneşi doyasıya hissedersiniz teninizde. Kıştan yeni çıkan teniniz bu ılık okşayışla mayışır. Hep baharda şöyle yaylalara, tarlalara gitmek isterim. Otların üzerine uzanmak, yeni açan çiçekleri koklamak...
Az kaldı sabah kuş sesleriyle uyanmanın, gözümüze giren güneş ışıklarıyla yatakta doğrulmanın...Baharın kokusu, kuşların cıvıltısı, içimizde sebepsiz bir sevinç kendimizi dışarı atmaların...
Bugün 21 mart. Gündüz ve gece eşitleniyor sadece yılda iki kez olduğu gibi. Bir diğeri 21 Haziran. Hem kıştan hem yazdan günleri çalan, kazma kürek yaktıran Mart ayının sonları. Artık hergün biraz daha uzayacak. Pazar günü saatler 1 saat ileri alınacak.
Hernekadar bugün hava kapalı ve yağışlıysa da güneşli günlere az kaldı. Sabah, havada yağmur kokusu sarmıştı her tarafı. Gelirken yine hergün gördüğüm pencerede şu meraklı köpek patilerini dayamış pencereden dışarı bakıyordu. Görünce gülümsedim ve BaBa_HakAn olsa şimdi ne derdi diye düşünüp keyiflendim.
21 Mart Dünya Şiir günüymüş bir de, Baharın başlangıcı aynı zamanda...
Nedense hayatımız içinde şiir hep geri planda kalır, oysa nekadar hayatın içindedir.
Sizinde gününüz bugün şiir tadında, bahar neşesinde geçsin e mi :)


Giderken (ÇUKUR)

Bilerek mi yanına
almadın giderken
başının yastıkta
bıraktığı
çukuru

Güveniyordum
oysa ben sevgimize
vapur iskelesi
ya da tren istasyonundaki
saatin doğruluğu kadar

Beni senin gibi
bir de annem terketmişti
ki göbeğimde durur
onun yokluğundan
bana kalan
çukur

Sunay AKIN

Hiç yorum yok: