Pazartesi, Mart 13, 2006

Haftasonundan kalanlar


Haftasonu , Mart kendini gösterdi ve hava bi açtı bi kapadı. Oysa ki geçen hafta artık tamam , bahar geldi demiştim. Bizde kendimizi kapalı mekanlara attık, bir güzel dolaştık. Uzun zamandır gitmediğimiz Migrosa gittik. Yeni sezon ürünleri gelmiştir diye düşünmüştüm, ama henüz tek tük vitrinlerde yeni şeyler vardı. Üstüne birde vergi indiriminden kaynaklanan indirim, sezon sonu indirimi derken hala çoğu mağazada kışlık ürünler var. Şöyle renk renk, bahar tadında hiçbir şey göremedim.
Bu geziler en çok Neva 'ya yarıyor. Bu aralar pusetinde gezmek yerine, kucakta gezmeyi tercih ediyor. Böylece kollarım koptu. Yatırmak istedikçe çığlıklar atıp sonra bana sarılıp bir güzel gezdi :) Yeni oyuncaklar almak için bakındık. Pek yeni ve güzel birşey yoktu. Sonunda yine , kemirmeyi seven kızıma bir diş kaşıyıcılı kitap aldık !
Geçen haftadan beri arkadaşı Yusuf 'un yürüteç arabasıyla evde turluyor. Aslında o duruyorda biz çekiyoruz :) Yusuf artık yürüme işini hallettiği için bize verdiler yürüteci. Kızım kuruluyor kırmızı arabaya ayaklarını vargücüyle yere vurarak geri geri gidiyor :)
Evet bizimki şimdilik tersten başladı yürüme olayına :) Biz tutup çekiyoruz o zamanda büyük bir sevinçle ayaklarını vura vura ilerliyor :) Kedili ayakkabılarından her ses çıkmasıyla daha da sevinip çığlıklar atıyor:) O sevindikçe biz de gülüyoruz.
Haftasonları bana yetmiyor artık ! Tam dinlenemeden yeni bir hafta başlıyor. Bazen yapmak istediklerim için başka planlarımı erteliyorum. Arada kaçamak bir bakışla Neva 'yı uyuturken gazetelere göz atıyorum. O uyuduktan sonra kitap okuyorum. Bu aralar Can Kozanoğlu 'nun 'Acemi Eğitimi ' kitabını okuyorum.
Kitap öyle güzel ki , kendi kendime gülerek okuduğum çok oluyor. Hele de yorgun argın işten dönüp, Neva ' yı uyutmuş ve tüm işleri halletmişsem ilaç gibi geliyor. Ayaklarımı uzatıp keyifle okuyorum. Kitaptaki karakterler, konudan konuya geçiş hepsi bir harika. Can Kozanoğlu ' nu TRT ' de yaptığı ' Okudukça ' programından izlerdim. Suratında nedense hep muzip bir gülümse görürüm. Kitapta bu düşüncemi boşa çıkarmadı.Az kaldı yakında bitiririm.

Yine bu aralar haftasonları kahvaltıya pizza yapmaya başladım. Neva uyumadan önce mayalıyorum. O uyanıncaya kadar hazırlıyorum. Hem pratik bir kahvaltı oluyor hemde canım işte çok güzel oluyor :)

Malzemeler:
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı şeker
1 çaykaşığı tuz
1,5 fincan ılık su
1 çaybardağı zeytinyağı
1,5-2 subardağı un
Tüm malzemeyi karıştırıp yumuşak bir hamur yapıyorum. Sonra üzerini temiz bir bezle örtüp mayalanmasını bekliyorum. Yaklaşık 40-45 dak. sonra hamur iki katına çıkınca bir kez daha yoğurup, hamurdan küçük parçalar koparıyorum. Üzerine sulandırılmış salça ya da ketçap sürüp malzemeleri yerleştiriyorum. Bu sefer önce rendelenmiş kaşar serpip üzerine sosis, ufak doğranmış biber ve zeytin koydum. En üste tekrar rendelenmiş kaşar serpip fırına verdim. Üzeri kızarınca fırından çıkardım. Bu arada Neva kalkmış çayımızda demlenmiş olduğundan hep beraber kahvaltımızı yaptık :) Size de afiyet olsun !

Hiç yorum yok: